צלצולי פעמונים

עכשיו כשהשמיים סגורים הפכה תיירות הפנים, שללא קשר, רשמה קפיצה ראויה לציון בעשור האחרון, לפנינה שמושכת את מלא תשומת הלב. זמן קורונה הוא זמן מושלם מבחינתנו למקד את הספוט אל מוקדי תיירות פנים בתכנון מקומי. מלון ענבל, ממוקם בלב שכונת טלביה הירושלמית, מציג אינטרפרטציה להלך הרוח המקומי, עם כתב ידו הברור של מעצב הפנים מיכאל אזולאי שהיה אחראי על גיבוש החזון העיצובי של המקום והוצאתו אל הפועל.

מקורות השראה: אני שואב השראה מהחיים עצמם. השורשים שלי, נוף ילדותי, הסביבה הטבעית שלי וגם מהעולם. טיילתי לא מעט במרוקו, נסעתי בעקבות הסיפורים של אימי ואבי. אני מאוד מתחבר לתרבות, לצורות, לצבעים, לחומרים לריחות, לאווירה ולשמחה.

מקורות השראה: אני שואב השראה מהחיים עצמם. השורשים שלי, נוף ילדותי, הסביבה הטבעית שלי וגם מהעולם. טיילתי לא מעט במרוקו, נסעתי בעקבות הסיפורים של אימי ואבי. אני מאוד מתחבר לתרבות, לצורות, לצבעים, לחומרים לריחות, לאווירה ולשמחה.

חומר וצבע: חומרים וצבעים הם הדרך שלי לבטא את עצמי, שילובים שמספרים את הסיפור שלי ושל הלקוחות שלי. אחת הדרישות היתה יצירת חיבור הרמוני בין הנוף שבחוץ ובין חללי הפנים. השימוש בגוון הירקרק מתחבר אל עצי הזית הירושלמיים. מבחינה חומרית התקיים שילוב אקלקטי שהעניק למקום קו עכשווי אל מול מוטיבים ירושלמיים מסורתיים. חלק מהקירות מחופים רקמות אותנטיות של קבוצת אמנים ממוצא אתיופי, שלקחו פסוקים מהתנ"ך ותרגמו אותם לעבודות רקמה מרהיבות.

פלטת הצבעים: מבחינת איזונים, לובי המלון מאופיין בצבעוניות עזה יותר לעומת פלטה רכה יותר שמגדירה את חדרי המלון עצמם. החדרים מאופיינים בגוון מרכזי אחד ופלטה מונוכרומטית סביב.

3333333333333333333

ההתייחסות להעמדה בחללי הפנים נגזרת מהמיקום הגיאוגרפי של החדר הספציפי. מלון ענבל. עיצוב: סטודיו מיכאל אזולאי. צילום: עודד סמדר

44444444

מלון ענבל. עיצוב: סטודיו מיכאל אזולאי. צילום: עודד סמדר

 

המלון: מלון יוקרה 5 כוכבים, בן 335 חדרים, ממוקם בשכונת טלביה, מעל לגן הפעמון, בלב העיר ירושלים. שיפוץ המלון, שתוכנן על ידי רכטר שהיה האדריכל המקורי של הבניין, נערך בכמה שלבים וכלל גם תוספת בניה שנערכה על ידי מייקל שוורץ.

עבור מי תוכנן: יזם פרטי מארה"ב.

האווירה: עיצוב שטחי המלון מושפע באופן ישיר מסביבת המלון ומאופי העיר ירושלים, בירת ישראל. אוויר ההרים והנוף של העיר העתיקה שנשקף מחלונות החדרים היוו את מקור ההשראה העיקרי.

המראה הכללי: המראה הכללי הוא שילוב אקלקטי של אלמנטים מודרניים כמו חיפויי קיר או תקרה בקווים ישרים וגוונים כהים אל מול אלמנטים ירושלמיים שבאים לידי ביטוי בריהוט הנייד, בטקסטיל ובאומנות מקומית שמכניסים חיים, צבע ותחושה ופחות פורמלית.

11111111111

מלון ענבל. עיצוב: סטודיו מיכאל אזולאי. צילום: עודד סמדר

 

22222222222

עושר חומרי יוצר חמימות מאופקת. מלון ענבל. עיצוב: סטודיו מיכאל אזולאי. צילום: עודד סמדר

מקורות השראה: אני שואב השראה מהחיים עצמם. השורשים שלי, נוף ילדותי, הסביבה הטבעית שלי וגם מהעולם. טיילתי לא מעט במרוקו, נסעתי בעקבות הסיפורים של אימי ואבי. אני מאוד מתחבר לתרבות, לצורות, לצבעים, לחומרים לריחות, לאווירה ולשמחה.

חומר וצבע: חומרים וצבעים הם הדרך שלי לבטא את עצמי, שילובים שמספרים את הסיפור שלי ושל הלקוחות שלי. אחת הדרישות היתה יצירת חיבור הרמוני בין הנוף שבחוץ ובין חללי הפנים. השימוש בגוון הירקרק מתחבר אל עצי הזית הירושלמיים. מבחינה חומרית התקיים שילוב אקלקטי שהעניק למקום קו עכשווי אל מול מוטיבים ירושלמיים מסורתיים. חלק מהקירות מחופים רקמות אותנטיות של קבוצת אמנים ממוצא אתיופי, שלקחו פסוקים מהתנ"ך ותרגמו אותם לעבודות רקמה מרהיבות.

פלטת הצבעים: מבחינת איזונים, לובי המלון מאופיין בצבעוניות עזה יותר לעומת פלטה רכה יותר שמגדירה את חדרי המלון עצמם. החדרים מאופיינים בגוון מרכזי אחד ופלטה מונוכרומטית סביב.

החדרים: השפה העיצובית זהה בכל החדרים, אך לכל חדר יש את הייחוד שלו, שעולה בעיקר מנקודת המבט הגיאוגרפית –  אם זה לכיוון נופי העיר או לכיוון הפטיו המדהים של המלון. הייחוד הוא באופן ההעמדה של החדר.

5555555555555

חדרי המלון מבליטים שימוש מרהיב ומדויק בטקסטיל. מלון ענבל. עיצוב: סטודיו מיכאל אזולאי. צילום: עודד סמדר

24

מלון ענבל. עיצוב: סטודיו מיכאל אזולאי. צילום: עודד סמדר

הבר ומסעדת המלון: המסעדה עוצבה באווירה של מסעדה העומדת בפני עצמה ולא כמסעדת מלון. החוויה פחות מלונאית והרבה יותר קולינארית. תחושה של בילוי אורבני. סוג של להביא את תל אביב וניו יורק, לירושלים.

מסעדת-המלון

חוויה קולינרית בעלת ווייב אורבני בניחוח תל אביב וניו יורק. המסעדה במלון ענבל. עיצוב: סטודיו מיכאל אזולאי. צילום: עודד סמדר

3333333333333333333

מבט מהלובי אל שטחי החוץ. מלון ענבל. עיצוב: סטודיו מיכאל אזולאי. צילום: עודד סמדר

שטחי החוץ: אנחנו היינו אחראיים גם על שטחי החוץ שבלב שלהם עומדים הפטיו והמרפסות.

המיוחד ביותר במלון: אנשי המלון ודרך העבודה איתם. מהנהלת המלון ועד מי שליווה את השיפוץ מטעם היזם. אנשים שאין לתאר. הימים בהם הייתי מתוכנן לעלות לפיקוח, נחשבו לימים הטובים ביותר שלי באותו השבוע.

מוטיב המשרביות ניכר בעיצובך בכלל ובמלון הספציפי בפרט. ספר על החיבור שלך

משרביה הוא אחד האלמנטים שאני יותר אוהב. סוג של מחיצה מסננת שלא מסתירה את הנוף. מרוקו וישראל מאופיינות בתנאי אקלים די דומים, והמשרביות מסננות אור, יוצרות מערך הצללות מאוד נעים. המוטיב הזה לקוח מאחד הטיולים שלי במרוקו בו ראיתי פטרן מסוים והפכנו אותו למשרביות שנקבעו במקום וילונות.

דלפק-קבלה

השראות ממרוקו – מוטיב המשרביות ברקע דלפק הקבלה. מלון ענבל. עיצוב: סטודיו מיכאל אזולאי. צילום: עודד סמדר

האם יצא לך לעצב גם מלונות בעולם?

כן. לא מעט. כרגע למשל אני עובד על רשת מלונות 'קוהר' במלגה, ספרד.

אתה נחשב לאחד ממעצבי המלונות המובילים. איזה עוד מלונות מיוחדים עיצבת בישראל?

יש לא מעט. מהמיוחדים יש את נבל דוד בכינרת, ג'ייקוב סמואל בדיזינגוף, קראון פלאזה בתל- אביב, אילת וים המלח,  מגדל דוד בנתניה, ספוט הוסטל בנמל תל- אביב, אלמינה ביפו העתיקה שאף זכה במספר פרסים בארץ ופרס עולמי על העיצוב.

היכן ואיזה מלון היית רוצה לעצב שעדיין לא עיצבת?

ריזורט מדברי.

עוד כתבות מגזין

Welcome In

WELCOME IN הגינה רוצה להיכנס הביתה. ומי אנחנו שנעצור אותה? להיפך – אנו מקדמים אותה בברכה שני חלקי הבית משפיעים זה על זה. תכנון: אייל

קרא עוד >

חלונות ניו יורק

יהיו לכם חיים לפני המנה הזאת ואחריה. ראו הוזהרתם הדסון היא מסעדת בשרים שהפכה למוסד בעל שם, שכל קרניבור מגלגל על הלשון, כשמבקשים ממנו המלצה

קרא עוד >
נגישות