בדרך לכוכבים

אחרי חמש שנים של ניהול עסק בתחום השיווק וקשרי האדריכלים התמנתה יעל סויסה למנהלת השיווק של חברת כוכב אלומיניום. 

סויסה שכיהנה בעברה בתפקידי שיווק שונים מביאה עמה תפיסת עולם המבוססת על ראייה רוחבית בה היא רואה מכלול של אלמנטים המשפיעים על הארגון ועל היכולת שלו להוציא אל הפועל את האסטרטגיה השיווקית.

מאת: אורי סלע

מה אתגר אותך בלהיות מנהלת שיווק של חברה שמתמחה

"אני באה מעולם של שיווק. ניהלתי ב-5 השנים האחרונות עסק עצמאי שהעניק שירותי שיווק וקשרי אדריכלים. באתי עם המון ידע, קשרים ויכולות. עם כוכב הייתה לי היכרות קודמת כעצמאית. אני מכירה את החברה מבפנים – את האנשים, את האג'נדה שלה ומבחינתי זה היה סוג של סגירת מעגל. הרגשתי שאני אהיה אפקטיבית מאוד לחברה אחת ולכן בחרתי לחזור למבנה המסורתי של מנהל שיווק אחד למותג אחד. אני חושבת שהתחום פחות משנה, יותר משנה מה אתה יכול לעשות כבעל מקצוע ואיך אתה יכול להעביר את החברה שאתה מנהל בה את השיווק מנקודה A לנקודה B ולייצר בכך ערך שמעניק לחברה יתרון יחסי ואת זה אני יודעת לעשות".

 

לאיזה חברה הגעת?

"מפעל שהוא 100% כחול לבן, יושב בקיבוץ יגור, חלק מתעשיית האלומיניום המקומית ב- 30 השנים האחרונות.  כל הדגמים הם דגמים מקוריים של המותג וכל הפעילות מושתתת על עובדים אורגניים של החברה. החברה בבעלותה החדשה מדברת בשפה שהתחברתי אליה. קיימת פתיחות הן ברמת השאיפה לשילוב חדשנות והן ברמת התפיסות השיווקיות.

הבעלים הנוכחיים של כוכב מעניקים את מירב תשומת הלב בכל תחום אפשרי החל מהשירות וההתקנה, דרך הפעילות במפעל, עמידה בלוחות זמנים ועד נושא של פיתוח וחדשנות טכנולוגית. כוכב הגיעה לנקודה שבה נערכו שינויים מהותיים וכרגע הגיע הזמן לתקשר אותם החוצה. אני הגעתי במובן הזה בנקודה קריטית".

חדשנות היא חלק מליבה שמנהל שיווק חייב כדי לקדם את החברה. מה אפשר לחדש בתחום האלומיניום?

"המון. זה כמעט אינסופי. מערכת ורונה למשל היא מערכת אלומיניום למפתחים גדולים מאוד במשקלים גדולים, שעומדת לפני השקה של הנעה חשמלית. אם את משווה אותו לחלונות ענק שאת צריכה לדחוף ידנית, את מדברת על חוויית משתמש שהיא כמעט לא ניתנת להשוואה. מאחורי המתג החשמלי הזה עומד מערך פיתוח מאוד מורכב שמתורגם בסופו של דבר לחוויית משתמש. מגמת הפתחים הגדולים שמבקשת להכניס את החוץ פנימה הובילה לפיתוחים של מסגרות ומסילות סמויות, שמאפשרות מקסימום שטח של זגוגית. פרט לכל אלו יש קשת רחבה של גוונים חדשים, סוגי צביעה וגימורים. הפיתוח והחדשנות הם חלק אינטגרלי מההוויה היומיומית".

gil_23

אלומיניום נשמע עולם גברי. עד כמה את מרגישה נוח?

"לא בדקתי מספרית אבל הנוכחות הנשית בחברה מאוד מורגשת, יחסית לתחום שנחשב גברי. יש לנו נשים גם בתפקידים מאוד טכניים. יש פתיחות מאוד גבוהה בלתת לנשים להשמיע את הקול ולעובדים בכלל בחברה, בלי קשר לעניין מגדרי. החשיבות של להקשיב לעובדים, לשתף ולהתעייץ איתם מאוד בולטת בכוכב. זה חלק מהאג'נדה".

מה האסטרטגיה השיווקית של החברה?

"אנחנו פונים במקביל לשני קהלים – אדריכלים ולקוחות קצה ומפנים לצורך העניין תקציבים ומשאבים רחבי היקף כדי להשיג את המטרות. אנחנו מטפחים את הקהל הקיים וממשיכים להגדיל במקביל את המעגל הזה בדרכים שונות ויצירתיות".

מה את מתכננת בשנה הקרובה ומה החזון לחמש השנים הבאות?

"בשנה הקרובה אני מתכננת להשקיע את כל המשאבים ביצירת דיאלוג איכותי עם קהלי היעד, וביצירת פלטפורמות ב- on line וב- off line שיתמכו את הדיאלוג הזה.

בעוד חמש שנים אני מצפה שכוכב תעמוד בחוד החנית של התחום בשוק במקומי. זאת מטרה מאוד מורכבת ונצטרך להשקיע בה משאבים ובעיקר חשיבה אחרת".

 

מה תאחלי לעצמך?

"ברמה המקצועית אני מאחלת לעצמי להביא את כוכב למקום שהיא ראויה להיות בו. ברמה האישית אני משתדלת להגשים את החלומות ולא לחכות אז מאחלת לעצמי להמשיך לעשות את זה".

עוד כתבות מגזין

כתבה במוסף תוצרת הארץ

השקפת עולם הגירסא המינימליסטית דברים טובים באים באריזות דקות, חברת כוכב אלומיניום מובילה את תחום מערכות המינימאל ומאפשרת לאוהבי כל הסגנונות ליהנות ממראה סופר מעוצב.

קרא עוד >

הבית בבנימינה

על מגרש בודד ברחוב ללא מוצא תכננה האדריכלית עירית מט סניטובסקי מחדש בית משפחתי שמכניס את החוץ הפסטורלי אל חלליו הפנימיים, בעזרת תכנון מדוייק של

קרא עוד >

כתבה במגזין דיזיינר 2020

פרופיל תרמי – מינימליסטי מעכשיו בייצור כחול לבן קירות הבטון והבלוקים החיצוניים מפנים לאחרונה את מקומם לטובת מפתחי ענק המכניסים את החוץ פנימה. הם נראים

קרא עוד >
נגישות